tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

Ingen har väl kunnat undgå att det varit alla hjärtans dag idag. En dag som jag vet att många av mina vänner inte tycker om, mestadels för att dem inte har någon att fira den med. Jag tycker det är ett tråkigt sätt att se på det hela, alla hjärtans dag handlar självklart om kärlek, men inte bara om kärlek i ett förhållande mellan pojkvän och flickvän. Jag tycker det är en ypperligt bra dag att visa sin kärlek till sina föräldrar, sin omgivning, sina husdjur, sina arbetskamrater och ja, sin flick eller pojkvän om man nu har en sådan. Men kärlek är ju liksom inte begränsad till sånna förhållanden. Alla hjärtans dag kan lika väl handla om Guds stora enorma kärlek till oss. det, om något, är en kärlek att fira.

Sen kan jag självklart hålla med om att man borde visa sån kärlek varje dag, men det är en annan sak och det gäller väl alla sånna här speciella dagar vi lagt in på året.

Jag och Erik firade inte dagen ihop. Självklart var det tråkigt, jag hade så gärna önskat att jag kunnat vara närmare honom och visa på riktigt att den här dagen är för oss. Jag skickade ett paket till honom som kom fram idag, men det är ju inte alls samma sak. bättre än inget, antar jag.
In fact så firade jag dagen genom att ligga hemma hos mina föräldrar med feber.
Jag sov fram till klockan 12, vilket jag aldrig gjort förr tror jag, och sen låg jag kvar och såg på true blood tills jag insåg att det var dags att börja laga middag. Mina föräldrar skulle komma hem halv sju, så klockan 3 kände jag att jag var tvungen att börja duka om jag skulle orka. Allt tar lite längre tid när man är sjuk.

Mamma är underbar, hon hade köpt choklad och en liten nalle med ett hjärta till mig. Det är sånt min mamma gör som gör henne speciell. hon kommer ihåg, jag hoppas jag också kommer göra det. 

Så, alla vet väl vid det här laget att bon jovi är lite av min favorit. och just det här klippet tror jag att jag har, och kommer kolla på, sjukt många gånger. . alla hjärtans dag, baby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar