torsdag 2 februari 2012

Om ansvaret låg på mig
Om det var jag som skulle
Välja vem
Dem skulle korsfästa
Skulle jag välja mig själv 

Jag kan inte se dina oskyldiga
Händer blöda
När det är mitt blod som är fullt av
synder
Smittat av
mitt
begär
Dina ögon ser inte ens på mig med
skuld
Fast jag svikit dig
Jag borde dö som Judas
Vill kasta blodspengarna på marken
men mina finns inte i fast form
min skuld ligger i min tystnad

hur lämnar man tillbaka den?

Jag var inte den
Som följde dig längst med vägen
Jag tvättade inte din sårade kropp ren
Men du valde
att rädda mig
ändå

Jesus
Jag hade älskat dig
Även om du låtit mig leva kvar i
den ångest mitt liv var
Du visste det
Jag sa det
flera gånger


Hur kan man förklara det 


Jag
Var
Är
kommer alltid
Vara
för lite i människor ögon
Men du verkar älska mig 
med en övermänsklig kärlek
är nästan rädd
för dess djup
Jag borde inte få falla där i 
Men jag ber dig
Låt mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar