tisdag 31 januari 2012

kaos

Det finns massor jag skulle vilja och kunna skriva i det här blogginlägget men jag orkar typ inte. Jag har megaont i huvudet, något jag haft mycket den senaste tiden. Vet inte alls varför, min mamma tror att det är för att jag äter dåligt, men det tycker jag väl inte direkt att jag gör kanske.

Idag har jag haft praktik. Det var trevligt, jag fick bland annat höra ännu en teori om hur bebisar kommer in i mammor. ( Genom det små hålen på brösten, nu vet ni det )

Jag har kört en timme på crosstrainern på gymmet. Jag älskar att köra så länge, det får mig att känna att jag kan, att jag faktiskt orkar prestera och att jag kommer någonvart med min träning. Det första 20 minutrarna är rena döden, men sen är det som att man kan springa hur länge som helst, bara man har bra musik så man kan fokusera på annat än att benen är trötta. Det blev inget mer gym än det för mig idag, men det kändes som att det räckte.

Jag jobbade, också, med fröken U. Jag älskar det jobbet men just ikväll var det inte så behagligt. Hon var sur på mig, och det enda hon ville var att jag skulle åka hem. Vilket jag också fick göra efter ett tags tjat. Det är inte lätt att arbeta med människor, och ändå är det just det som vi är kallade till att göra, speciellt som troende. Vi ska älska varandra, och våra medmänniskor. Jag kan ju erkänna att det känns tungt när man står där med tårar innanför ögonlocken och känner sig värdelös för att någon just skällt ut en konstant i en timme, men man måste tänka på sjukdomen. och att människor ändå är människor innerst inne. När vi ses nästa gång kommer hon ha glömt det här (och det får jag också se till att ha gjort helt enkelt)

Sen har jag inte gjort mer. Jag har lagt ut massa saker att sälja på tradera. Betalt en räkning som gav mig hjärtattack. Räknat ut hur mycket jag kan spendera per dag nästa månad. sånt.

Just nu är det 1 februari, vilket betyder att om 28 dagar har jag och Erik varit ihop i ett år. galet! <3 jag saknar honom massor. Det är helt klart det bästa året i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar