måndag 16 januari 2012

Intro på kursen och lite lösa funderingar

I skrivande stund sitter jag på ett tåg påväg från Uppsala till Eskilstuna. Jag åkte till Erik igår, men hade kursstart på den nya kursen idag så fick åka tillbaka för en liten kort sväng idag för att försöka lyssna till det väsentligaste.

imorrse gjorde jag och Erik inte mycket. Vi typ slappade järnet, såg lite på dragonball, åt frukost, lagade lunch, och ja! Sen följde Erik med mig, som den gentleman han är, och hämtade det dragonball böcker jag köpt på tradera hos en söt dam som körde en grå saab turbo. (Vilket jag inte hade en aning om hur det ser ut, så det var tur att Erik ville följa med och visa mig) Så nu är jag innehavare av dragonball böckerna 1-7, samt har jag lagt bud på 9 och 12 på tradera. Om någon annan har de resterande böckerna köper jag gärna loss dem :)

Kursintron var inte direkt något utöver det vanliga. Den var klar på 30 härliga minuter, vilket jag kände var helt värdelöst eftersom jag åkt tåg så länge för att komma dit. Det var en dam som höll i informationen, hon var väldigt rak och rätt så tråkigt, men förmodligen en sån person man kan prata med ifall det krisar sig, och sånna är alltid bra att hålla koll på.
Träffade Anna efter föreläsningen, och det var riktigt trevligt. Jag har inte träffat henne ordentligt sedan jag läste AUO1 på universitetet, vilket galet nog nu blir för 2 och ett halv år sen. Hon är verkligen en bra vän att ha i klassen, och det var kul att vi hamnade ihop igen.
känner mig däremot inte så peppad inför kursen som jag var innan kursintron. Jag hade gjort mig iordning på alla tänkbara vis för att lära känna nytt folk och komma in i en ny klass, och sen när jag väl är på plats, med mitt coola röda nagellack och härliga retrobrillor, så håller sig alla för sig själva och det visar sig att hela den här nya kursen är en enda stor bunt av individuella skrivuppgifter samt 1 månads praktik, på egen hand såklart. Så hur många nya människor jag kommer lära känna fram till mars det vet jag inte. Jag sätter mitt hopp till att kursen som startar då inte är fullt lika individuell. Samtidigt gör det inget, på ett sätt är det här min slutspurt, och det kanske är lika effektivt att spurta själv. Jag har bara två terminer kvar och sen är jag ute i arbetslivet. på riktigt, med examen och allt.

nu längtar jag hem. vi har bara kört till södertälje än så länge och jag har ont i huvudet. (Glöm inte bort att jag faktiskt har hjärnskakning)
Så fort jag kommer hem ska jag dricka kaffe och duscha. och vänta på Erik. och kanske somna lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar