tisdag 24 januari 2012

och där var bordet fyllt av kräk...

Ibland är det så, när man jobbar på dagis. Ibland, när man äter frukost och precis har hällt upp 10 tallrikar med varm rykande gröt, så får någon för sig att kräkas rakt upp och ner på bordet.
Vid sånna tillfället tror jag att vi lärare använder mer handsprit än sjuksköterskorna, och då är det mycket handsprit vi pratar om.

imorrse vaknade jag med migrän, riktig migrän. Jag hade det hela natten, så fort jag rörde på huvudet bultade hela kroppen. Tog starkta tabletter och låg kvar i sängen tills jag hade 10 minuter på mig, men ibland kan även tjejer snabba sig på när dem måste.

Det är min andra dag på praktiken idag och jag stormtivs. jag har ju skrivit om min praktik förr, men för att inte förvirra er är det här alltså en ny praktikplats, som jag ska ha i 4 veckor. praktik är helt annorlunda rent fysiskt för mig, jag blir tröttare och oftare mer sjuk (vilket jag inte hoppas blir fallet nu, ingen kräksjuka här tack). 

igår bemöttes jag av en liten flick som sa:

- johanna, jag tycker du är fin.

bra praktikplats. och dem får skära osten i former av bokstäver (läs tidigare inlägg om att inte få leka med maten)
Jag är lycklig och på rätt plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar