måndag 30 januari 2012

nycklar och gymkort!

här sitter jag och ser på dragon ball och tänker på Erik och vår första dejt och att han gav mig ett plektrum då, och precis då ringer han.
.Mysigt


I helgen har det hänt mycket. Dels, så har jag fått hämta ut mina nycklar till nya lägenheten.
Det var ett visst jobb med det där, först ville dem inte lämna ut dem, och jag sa bara lite lamt i telefonen till dem att det var tråkigt, blev egentligen jätteledsen och gnällde hos min syster som ringde min mamma som ringde dem och sen fick jag hämta ut nycklarna.
Det är det där med kontakter alltså. Nej, det är det där med att ha starka mammor.
(Jag vill bli en stark mamma när jag blir mamma)


Jag hade bara sett lägenheten en enda gång innan, och det var en snabbvisit alldeles själv. Jag visste att det var svårt att säga nej till en så fin och stor lägenhet så nära Erik, så jag sa ja direkt när jag fick chansen utan att direkt vara helt säker på hur allt egentligen fungerade i lägenheten. Men när jag och Erik gick dit med lite grejjer nu i helgen kände jag verkligen att det är en bra lägenhet. Jag har badkar, vilket är helt sjukt mysigt! Jag har en stor frys och en stor kyl, vilket är ett plus för en människa som jag som gillar att baka och frysa in saker.
Jag kan se framtiden i den lägenhet, och det tror jag att Erik kan göra också. Den är stor nog för oss båda att leva ihop i i framtiden, och den är stor nog för att starta en familj i också. Jag längtar efter att få in mina grejjer i den så jag kan ha filmkvällar, spela wii med vänner, visa min nya vänner i eskilstuna mer vem jag verkligen är  och få chansen att bjuda över min familj till Eskilstuna och visa dem charmiga sidor med staden som jag hittills har upptäckt.
Det första som hände när vi kom dit var också att vi mötte min nya härliga granne, som gav mig två blommor och som lät mig hälsa på hennes hund. Det blir säker bra, jag lär ju iallafall ha hittat min nya källa till blommande fönster iallafall. (Hon jobbade med blommor,visade det sig)


Vi gick till kyrkans second hand och kollade också. Vi gick faktiskt många långa promenader den här helgen, en till Tuna park i fredags också ( Där korten nedanför på oss två är taget ) Långa promenader är mysigt för då får man en chans att verkligen prata om allting som bara faller en in i huvudet. Vi var i kyrkan, bowlade och umgicks med vänner. mycket trevligt!

Och idag, skaffade jag med Eriks hjälp ett gymkort på friskis i Eskilstuna. Träningen har verkligen blivit en större del av mitt liv nu, så är glad att ha en fast punkt att komma till nu. Erik hjälpte mig med avgiften till medlemskapet, och det vill jag skriva ut här för att verkligen visa på en sak som jag är tacksam för i vårt förhållande, och som jag tror är en stor hemlighet mellan människor.
Vi måste hjälpa varandra.
Om man inte kan lita på att få hjälp av dem man lever nära, så tror jag att livet skulle bli mycket svårare, och att man faktiskt inte skulle klara det. Jag är säker på att Erik skulle hjälpa mig med allt jag bad om, om han visste att det var viktigt för mig och han kunde göra något åt det. Och på samma sätt hoppas jag verkligen att han vet att jag skulle göra allt för att hjälpa honom.

Tack, nu ska jag se på dragon ball.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar