söndag 1 januari 2012

Nu var det riktigt länge sedan någon av oss bloggade här. Det har varit jul,med allt vad det innebär, och igår var det nyår också. Jag ber om ursäkt för att jag inte kunnat hantera det och en blogg samtidigt, ska jobba på det i fortsättningen :)

Igår var det nyår som sagt. Ett helt nytt år. Nya möjligheter. Drömmar. Önskningar. Oh önskningar har jag många kring det kommande året, men det är inget jag kan ta här. Kanske slår dem mer in om man inte berättar dem för någon, ibland känns det faktiskt så.
Jag valde iallafall att ha några nyårslöften, trots allt. Jag ska ta körkort, innan sommaren. Jag ska bli mer självsäker. Och jag ska samla in X- antal kronor till välgörenhet. Jag tror en hemsida kring det där kommer upp inom kort...

Erik har gjort en påminnelse i min mobil som blinkar till varje dag klockan 17:00. Jag bara älskar honom för dem orden. Mer än han förstår.

Igår hade vi det mysigt, bara vi syskon tillsammans. Jag och älskade Sara vann i spelet om att komma överens, vilket egentligen var självklart, vi är ju bäst. Vi åt god mat, tände ljus, åt ost. Men jag saknade Erik. Massor. Så mycket att smsen inte kändes som att dem räckte till. Jag vill verkligen att 2012 blir ett år för oss att växa, och ta nya steg. Och jag hade önskat jag kunde fått ge honom en riktigt varm kram på tolvslaget och bara säga att jag älskade honom. Men jag hoppas han kände det på sig ändå :)
Jag saknade honom så mycket att jag grät hela tågresan hem från honom på morgonen. Jag Väntade in i det sista på att han skulle Komma tillbaka till tåget och hämta mig och säga med en såndär manlig superhjälte röst: jag låter Dig inte åka, stanna hos mig för alltid. Men dörrarna stängdes och jag fick väl inse att sånt bara händer i fantasin. Kände mig som barn igen när man blev lämnad på skolan och in under sista trodde någon skulle komma tillbaka och hämta en. Jag tror konduktören skulle låtit mig åka gratis om jag inte hade köpt någon biljett för han såg så medlidsam ut så jag nästan föll genom marken. Men men, köpt är köpt.

Som sagt, nytt år. Jag ska blogga mer. Och just det, jag fick en angry birds kudde av Sara i nyårspresent. Ha det tills dess! Kram / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar