tisdag 20 december 2011

Kära dagbok...

Idag idag idag...

Idag har jag levt. Helt uppenbart. Andats. Skrattat. Haft ont i fötterna. (högklackat igårkväll med syster sara, ajaj!) 

Jag har gjort ischoklad. Erik sa i telefon ikväll det helt uppenbara som jag själv insåg ikväll efter att ha gjort ungefär 200 ischokladbitar i olika smaker : " Du gillar ischoklad ".
Det är faktiskt inte så att bara jag gillar ischoklad. Det råkar vara så att det kommer hit en flock av besökare på julafton, ungefär 15 stycken, varav  ungefär alla älskar godis, choklad i synnerhet. Och jag har en syster som jag VET kommer kasta sig över mina underbart goda Hälften choklad hälften nougat - ischoklad, så därför gjorde jag typ 1000 sånna. Allt för dig, Anna.

Jag har bakat vört. tre limpor, med allt möjligt gott i. Dem ska ätas på julafton, men en liten bit tjuvåt jag iallafall, för att se att dem blivit rätt och så.... *host*



Sen har jag haft praktik. Vi fick tomtegröt till frukost, vi pysslade, jag läste sagor. En liten kille sa till mig idag : " Johanna, jag följer dig överallt ". Sött som socker. Det var pyttipanna till lunch, extremt komiskt eftersom det är det enda jag nästan hellre är hungrig än äter, och jag hade glömt matlådan idag...^^

Jag har cyklat. gymmet var obemannat, så jag körde på träningscykeln iallafall. 40 minuter. Svett. (mycket, här är det nakna sanningen som gäller). men jag gillar att träna hemma, önskar bara jag hade mer styrke övningar här så det inte blev så mycket kondition bara. men bättre än inget :)

Jag har också slagit in paket. hängt upp apelsiner med nejlikor i. Bytt till julgardiner i det fönster som var lite efter. Haft en ryckning i foten hela dagen (högklackat där igen, skulle jag gissa). Pratat i telefon med Erik.  Pratat i telefon med syster Anna och bestämt att jag ska sitta som en ängel på midnattsmässan, det var mitt hår som där fällde den avgörande domen.

Och just, VG på salstentan. inte för att säga så, men jag är stolt över mig själv. Det är svårt med salstentor tycker jag, och speciellt om dem handlar om teknik. Och kanske ännu svårare om man börjar plugga på dem dagen innan och sådär...

Godnatt, nu måste jag sova. Kram! / Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar