torsdag 15 december 2011

15 december - ett liv

Idag har det varit en....full stressad dag. Jag skulle inte vilja kalla det en ovanlig dag,utan snare en Johanna dag.

Hade praktik mellan 8 och halv 4. var ute och gick i skogen själv med några av barnen och det var bland det bästa jag gjort på praktiken hitills. Bara doften av mossa och gran och regn blandat med en liten barnhand i min gjorde liksom tillvaron sådär lycklig och komplett. Kul att förskolan känner att dem kan ge mig ansvar också, det gör att jag växer i min roll som pedagog. Och jag vill verkligen växa, eftersom det är dethär jag vill arbete med för resten av livet. Just därför har jag bestämt mig för att strukturera upp lite riktlinjer inför min privata förskola jag planerar att öpnna när jag är färdigexad och allt. första riktlinjen:

1. Använd aldrig knut som rektor. (Strikt, fult och alldeles för vuxet. jag ska köra på utsläppt och ruffsigt varje dag)

efter praktiken åkte jag raka vägen till mitt jobb hos fröken U, som var på dåligt humör och jag fick huvudvärk. Det var trevligt däremot, vi gick till hennes sällskaksklubb och spelade fia med knuff och jag förlorade. En av mina favvosar därifrån myntade ett uttryck som jag älskade:


"Jag bryr mig inte så mycket om julen, det viktigaste är att jag får pussa på min gumma".

Det är kärlek det.


sen satte jag mig ett tag på mammas jobb. Träffade en arbetskamrat till mamma som så hjärtligt sa att hon hade sett korten jag tog på modell för en dag (Hur har hon lyckats med det!?) och visat dem för sin son med tanke på hur fina dem var, men att hon sen hört att jag var upptagen "hahahahah synd alltså!" mm well, jag tar det som en komplimang att någon vill ha mig som svärddotter. (för mitt utseende endast då alltså)

Jag är trött i hela kroppen. har ont i huvudet. kommer kanske inte orka med praktiken imorgon, vem vet. men imorgon ska jag få träffa erik igen iallafall och jag älskar honom och saknar honom och vill att han ska vara här nu för det känns ändå för långt att vänta till imorgon.

Jag kommer inte orka skriva mer ikväll, och erik lär inte göra det, så från båda säger jag nu godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar