tisdag 6 december 2011

Det man vill vara för någon annan

Jag gillar eriks röst. Den är lugn, vacker, skön, mysig, speciell. Det är hans röst, och den underlättar tillvaron.

Jag hoppas jag kan vara ett stöd för honom, som han är ett stöd för mig. Jag vet inte om lyckas, men jag önskar. Jag vill vara ett berg, ett hus, ett ankare, en varm kram, en tillflyktsort, allt som han behöver. Jag vill att han ska känna att jag utan tvekan skulle spöa upp alla som var emot honom, för det skulle jag liksom. Jag är inte stark, men jag har starka kompisar. (och så har jag lärt mig en del coola tricks från tvspelen)
Jag vill att han när han är ledsen kan ringa mig, och bli glad. Jag vill att när han är orolig på natten ska kunna tänka på mig och somna.

Varför jag skriver det här nu vet jag inte. kanske  för att jag vill att han ska veta, fast jag säger det typ hela tiden, så jag tjatar nog mest.
Men jag skulle ge exakt allt för hans lyckas välbefinnande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar