tisdag 6 december 2011

kväll igen

Nu håller jag på att somna. Försöker få tag i erik men det lyckas inte helt, hoppas hoppas hoppas det går innan natten tar över och jag hamnar i sov koma och missar hans samtal.

Idag har jag gjort en väldans massa, här är en lista på allt bra jag gjort:

- ätit choklad
- gjort ljus ischoklad med nonstop i
- Tränat på gymmet, fokus på bröst och mage. hade konstiga kramper i mina ben så kunde inte träna dem så mycket, och nu ikväll gör ena knäet lite ont. wierd.
- Skrivit en uppgift till min distansskrivarkurs, handlade om mobbning och varför inte vuxna agerar (ja, varför agerar vi inte?)
- lagt pengar till min egen julklappsinsamling jag har på webaidshop.se (julklappar kan också att ge till dem människor som inte har en aning om vilka vi är, som aldrig kommer träffa oss här på jorden, men som en dag i himlen kanske tackar oss för det rena vattnet vi gav dem, eller att vi gjorde så dem slapp vara barnslavar, vilket min insamling går till)
- Ätit nachoschips med guacamole, turkisk yoghurt och stark salsa 
- pratat med erik i telefon, två gånger.
- skickat ett födelsedagspaket till Andreas, som fyller år på torsdag. kul kul, vill ha allt innehåll själv.
- skickat ut 10 julkort som ska vara med i min julkortsswapp. kommer själv få 10 tillbaks om ett tag, från helt random personer. kan bli intressant.
- kollat på TLC. 
- kollat på true blood (tre avsnitt)
- rensat kylskåpet. hittade massa choklad, det fick en egen hylla.
- spelat ps3, spelet megamind. åh megamind är så sööööt!
- umgåtts med mamma. <3 


mer skeptiska och tråkiga och dumma saker jag gjort idag
- pratat massor i telefon med rektorer och handledare och fortfarande inte riktigt löst min praktikproblematik.
- efter att ha gjort ovanstående, skrikit rakt ut och slagit massor hårt i soffan och kanske gråtit en skvätt, för att jag just då inte orkade mer. sånt händer. sen fick jag ont i handen.
- saknat erik. 
- sovit till 10:30. (ojdå)

Nu ska jag försöka ringa erik igen. Jag saknar honom, och idag är det 10 dagar tills vi ses igen. Jag älskar erik så mycket, och jag har kommit fram till att det inte finns ord att beskriva det nog med. Jag kan säga det hur mycket som helst men han kommer aldrig förstå det fullt ut. Jag skulle vilja att han var här, så jag fick känna doften och höra ljudet av honom. så jag fick säga det straight to his face. Jag älskar dig.
Jag älskar honom mer än att få somna i ett riktigt varmt rum med raggsockor, en öppen eldstad och ett duntäcke. och det skulle jag verkligen älska just nu.

Den här dikten skrev jag får ett tag sen. den passar nu.

"När jag ska sova hörs ingen duns på platsen bredvid mig
Ingen släcker lampan
det förblir tänt och spänningen i kroppen uteblir 
Ingen lyfter på täcket och kryper nära
Jag känner tyngden bakom min rygg
Men när jag vänder mig om är det tomt
Tror mig känna din smekning på armen
Det var bara jag
Ingen klagar på att mitt hår är ivägen
Behöver inte ha det uppsatt
Men det är plötsligt bara obekvämt utsläppt
Fast jag får ha täcket för mig själv
Fryser jag värre än någonsin
Försöker hitta formen av din kropp bakom mig
Men huvudet slår i väggen istället för i din bröstkorg
Ingen kan blåsa
Försöker sova
Men utan dig har saker plötsligt blivit så svåra

Jag önskar jag var liten igen
Då hade du iallafall kunnat ligga här tills jag somnat"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar