lördag 10 december 2011

Ibland liksom vänder lyckan

Idag har jag haft en bra dag, som jag skrev innan. Jag har vunnit en stor seger över systemet "skolan" och lyckats få en ny praktikplats, där jag befann mig idag. När man kommer till en sån plats förstår man varför man faktiskt kämpat - för det finns platser dit man kan gå varje dag och känna sig hemma och välkomnad på. Det här var en sån plats, och jag är säker på att jag kommer få en bra tid där.
Mest av allt är jag glad att jag kämpade, och att min familj stöttade mig att kämpa. och jag är evigt tacksam till gud att han gav mig styrkan, för många tårar har det varit den här veckan. Mycket skit får man ta när man gör sånt här, men man ska inte behöva gå till jobbet med en klump i magen. Jag anser att det finns för många klumpar i magen ändå, och nu när det råkar finnas mängder av skolor runt om i sverige så.

En liten kille på praktiken stal mitt hjärta idag. Han gav mig tusen kramar och pussade mig bestämt rakt på munnen när vi satt och spelade tvspel. Jag kände lite att jag smalt för hans ringa 4 år och blonda lockar. 


En tripp hem till syster Anna blev det också, för att gratta på Anna dagen och äta tårta. Mysigt!

Fredagkvällen för mig är tvspel. Alla kvällar är egentligen tvspel för mig, när jag är hemma vid ett ps3. (erik har ju inget sådant, varpå kvällarna där inte består i tvspel). Av någon anledning är det frihetskänsla för mig, att kunna koppla bort jobb och läxor och bara gå in i en annan värld. Ikväll körde jag megamind, och nu klarade jag ut det. Det var inte svårt spel, anpassat för barn så det tog max nån timme totalt att klara det. Men det var ruskigt kul för att vara ett barnspel får jag säga :) Dessutom är Megamind min favoritskurk. Och will som spelar hans röst har ju en viss särställning hos mig också.

om 7 dagar träffar jag erik igen.

Det här soundtracket är det enda jag kunnat lyssna på den senaste veckan, så tänkte dela det med er. Godnatt. Och glöm inte att drömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar