måndag 19 december 2011

Tummen upp för en bra helg

I skrivande stund sitter jag i skolan och har haft ett seminarium om mitt och min vapendragares b-arbete. Det ska handla om barns syn på konflikt lösning, för alla ni som är intresserade. En längre utläggning om detta lär komma någon natt när jag är stressad och jobbar mot klockan för att få det klart.

Helgen har varit jättebra, och det är den jag egentligen tänkte skriva om nu. Jag åkte till Erik i fredags, och på kvällen var det julfest i kyrkan. Det var verkligen jättemysigt, dem hade gjort det så fint och det var mycket folk där. Mycket skratt och gott att äta och gemenskap :)

Vi kom i säng sent, typ 3-ish, så kom upp sent på lördagen också. Spenderade dagen med Erik och Jenny, gick på promenader i snön, åt underbar nachotallrik på corner, gick på bio och såg på sherlock holmes 2 och bara myste. Den filmen var bra, för övrigt, och ni borde se den om ni inte sett den. Fanns vissa scener som fastnade i minnet extra bra :)

På söndagen tog jag och Erik bara en slappdag. Vi såg på film (massa film, sherlock holmes 1 och scoripion king tex). Vi bakade luccebullar, som blev verkligen bullar, och jag tror min mamma skulle skälla ut mig rejält om hon såg hur dem såg ut. Vi hade inget bakplåtspapper så vi fick köra med bara bullformar, men hey, vem ska bry sig egentligen? :) Dem blev rysligt goda iaf, jag åt två på tåget till frukost idag.
Vi tog också en promenad och kollade på min nya lägenhet, från utsidan alltså, eftersom jag ännu inte fått någon nyckel. Det kändes så konstigt att stå där och prata om en lägenhet som jag om bara en månad ska ha tillgång till att inreda, pynta och ge liv till. Känns konstigt, men underbart. Jag har börjat göra en lista på vad jag ska införskaffa till nya lägenheten, och nummer ett på listan är just nu:

1. En snygg tvättkorg. (så jag slipper bära på tvätten i ica-kassar)

Nu har jag som sagt åkt från Erik. Det känns tråkigt, som vanligt. Det är inte alltför länge tills vi ses igen dock, så jag tänker så och försöker fokusera på annat. Jag älskar honom och den känslan förstärks bara efter varje helg tillsammans.Den här helgen låg vi bara och pratade i över 3 timmar om oss och framtiden och det är svårt, för mig, för jag känner mig så rädd för att inte räcka till. något jag måste jobba på, för jag räcker till, jag gör mer än nog, jag kan inte vända ut och in på mig själv för att försöka få någon som redan älskar mig att älska mig mer. Det går ju inte, och det är det Erik säger. ändå vet jag att jag har brister, och det har han också. Och det måste vi jobba på, för att bli det paret vi vill bli. Jag vill att vi ska kunna vara stabila, lugna, en förebild, säkra.Jag är säker på oss, mer säker än nånsin, men jag har haft svårt att vara säker på att jag själv duger. Nu ska jag bli säker på det, det har jag lovat erik. och mig själv.

Nu har jag varit extremt privat här, enjoy!
Kram / Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar